HÓD – Honismereti Túraegylet

Repülős emlékművek

Budaőrs – Normafa

2016. 02. 28.

Mottó: A természet a legjobb terápia.  A feltöltődés egyik legkézenfekvőbb forrása a túrázás, kirándulás

A budaörsi Kopárok környezete fokozott természetvédelmi oltalom alatt áll, ugyanis a környéknek egyedülálló a növény- és állatvilága, védett növények, ízeltlábúak és hüllők élőhelye.
A 343 méter magas Farkas-hegyről szép kilátás tárul elénk Budaörsre és a környező hegyekre, jól látható a Szekrényes-hegy (365 méter) sziklás csúcsa, amelyen még áll a vitorlázórepülők indításához szolgáló építmény. Ebből az állásból startoltak a vitorlázórepülők egy csúzliként kifeszített gumikötél segítségével, az így kilőtt repülők a jó lejtőszeleket elkapva szárnyaltak a levegőben. A Farkas-hegy legmagasabb pontján áll a ma már
erősen megrongált Vitorlázórepülő emlékmű, amely emléket állít a Farkas-hegy oldalában 1929-től 1957-ig folytatott gyakorló- és                        sportrepülésnek. Mára ebből csak az eredetileg felállított két szárnyból csak egy vitorlázó-szárny, egy hangármaradvány és a Szekrényes-hegy építménye maradt fenn. A Végvári-sziklát nevezik Szent Mihály- sziklának, Magas-kőnek is.

Útvonal: Budaőrs, Templom (P) – Farkas-hegy (jelzetlen, S, P) – Végvári-szikla (S) – Makkosmária (S) – Csacsi-rét (S+) – Normafa

7:30 – kor Szentendre, HÉV

Túratáv: 12 km

Találkozás: 8:50 – kor Móricz Zs. Körtér, 240-es autóbusz indulásánál (indul: 9:01)

Rövidítési lehetőség: Végvári-szikla (P, S+) – Csillebérc (21-es autóbusz)

Érkezés: várhatóan Moszkva tér 15:00 – 16:00 között

Költség: BKV

Jelentkezés. 2016. 02. 27. 20:00-ig.

A túrán alkalmunk lesz Makkosmárián a kegytemplom megtekintésére is.

Repülőtér Farkas-hegyen…

A Farkas-hegyi Repülőtér Budakeszitől 3 km-re délre fekvő sportrepülőtér. Magyarország egyik első

vitorlázó repülőtere.  A Farkashegy-katlanban 1929-től kezdve szállnak fel vitorlázó repülők. Ekkoriban még

“csúzlival” indították a repülőgépeket – a „csúzlit” meg is tekintjük – és mivel a hegygerinc merőleges az

uralkodó szélirányra, így a felszálló levegőben hosszan lehetett siklani.

Az indítás a hegy tetejéről történt, így oda kell visszaszállítani a repülőgépeket.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.